De zorgprofessional bereiken
met communicatieoplossingen?
Benut onze ervaring, bereik en aanpak.
Communicatieoplossingen
U wilt de zorgprofessional bereiken met doel- en doelgroepgerichte communicatieoplossingen? Benut dan het bereik en de effectiviteit van Springer Healthcare, dankzij meer dan 40 jaar ervaring met:
- Het afstemmen van communicatie-uitingen op de behoeften van uw doelgroep
- Het opstellen van een communicatieplan: dé basis voor uw communicatiemiddelen
- Het omzetten van de plannen in concrete producten en diensten
Voor al uw communicatiewensen
Het ervaren team van Springer Healthcare biedt expertise, creativiteit, kwaliteit en snelheid. Dé mix voor het door u gewenste bereik binnen ons grote netwerk. Samen met u stellen wij een op maat gemaakt strategisch communicatieplan op dat de beste resultaten oplevert. Alle activiteiten plannen we op zo’n manier dat u de gewenste successen realiseert, waarmee ook ons doel is bereikt.
Uw bereik verder vergroten?
Combineer communicatieoplossingen met 1 van onze 4 overige diensten:
Onze projecten

Van strategie naar concreet educatie-, media- en contentmarketingplan voor een farmaceutisch bedrijf
De case
Geregeld kunnen wij farmaceutische bedrijven helpen bij het opzetten, uitrollen en begeleiden van hun marketingjaarplannen. Uiteraard kunnen wij daarbinnen zelf projecten uitrollen, maar er is ook ruimte voor andere partijen met wie onze klanten en/of wij samenwerken. Samen met een groot farmaceutisch bedrijf hebben we een geïntegreerd jaarplan uitgewerkt dat aansluit bij hun strategie en dat contentmarketing, media en educatie bevat.
Onze aanpak
We hebben daarbij het volgende stappenplan gevolgd.
- Samen met de product of marketing manager of brand lead bespreken we, uiteraard vertrouwelijk, in één gesprek de (twee)jaarsmarketingstrategie. We kijken naar de communicatie- en educatiedoelstellingen, de markt: de doelgroepen, de concurrentie, de media. We bespreken ook best practices, zowel van onze klant als onze eigen.
- Daarna maken wij een eerste opzet voor een communicatie- en educatiejaarplan dat aansluit bij de doelstellingen.
- Dit wordt bij de klant intern verder besproken, en na een aantal weken vindt een vervolggesprek plaats.
- Van daaruit bepalen we welke onderdelen waar en door wie zouden kunnen worden opgezet en hoe die met elkaar een concrete contentmarketingflow door het hele jaar heen vormen.
- Projecten die Springer daarbinnen organiseert worden daarna concreet in een voorstel uitgewerkt.
Het resultaat
We hebben samen met onze klant volgens dit jaarplan een aantal educatieve activiteiten opgezet, die op verschillende manieren zijn ingezet en gebruikt door de buitendienst. En andersom konden we een aantal micro-learnings maken, die tezamen een geaccrediteerde nascholing werden. Geheel ondersteund door een mediacampagne en contentmarketing voor zowel de educatie als de branding van het product in kwestie. Het leverde een tevreden klant op die er én zichtbaarheid én veel nieuwe contacten mee had bereikt.

Spreekuur
De case
In Spreekuur worden praktische vragen door een panel van deskundigen behandeld. Per uitgave komt er een aantal en antwoorden aan bod. Op deze manier wordt informatie verstrekt die aansluit op de praktijk.
Onze aanpak
In de uitgave van Spreekuur worden praktische vragen op het gebied van een specifiek specialisme door een panel van deskundigen behandeld. Elke editie is geschreven door een gerenommeerde arts uit de praktijk. Per uitgave komt er een beperkt aantal vragen en antwoorden aan bod. Op deze wijze wordt informatie verstrekt die aansluit op de praktijk. Er zijn o.a. uitgaves van Spreekuur Huisartsgeneeskunde, Spreekuur Farmacie, Spreekuur Interne Geneeskunde, Spreekuur Longziekten, Spreekuur Oncologie, Spreekuur Praktijkondersteuning, Spreekuur Reumatologie en Spreekuur Urologie. Daarnaast kan Spreekuur op maat gemaakt worden naar de gewenste doelgroep.
Het resultaat
Het resultaat is een op maat gemaakte uitgave over een specifiek onderwerp of voor een specifieke doelgroep. Zo heeft u exclusief bereik naar de gewenste doelgroep.

Van initiële opdracht voor een patiëntenboek naar full package marketing voor patiënten met AML
De case
Account Manager kwam met het verzoek dat Astellas graag een patiëntenboekje wilde ontwikkelen voor patiënten met AML. Op basis hiervan hebben wij een gesprek met de klant geïnitieerd om te inventariseren wat de achtergrond van de vraag is.
Onze aanpak
Na dit gesprek begint voor ons het schakelen. We formuleren eerst het totale project en beslissen daarna welk projectteam hierbij het beste aansluit. Welke specialisten gaan we betrekken bij het maken van een patiëntenboek en welke stakeholders hebben we nodig? Vervolgens bepalen we samen met de klant binnen welk tijdspad het boek moet worden geproduceerd, welke (schrijf)stijl het beste past bij de doelstelling en wat de inhoud gaat worden.
Het resultaat
Naarmate het project inhoudelijk vorderde waren Astellas en de meewerkende specialisten zo tevreden dat we de scope van communicatie producten mochten uitbreiden. Er kwam een responsemailing bij, een online publicatie (met voucher voor activatie), er werd een podcast opgenomen en een advertorial plaatsing in MedNet Oncologie. Bovendien werd social media ingezet en voor de buitendienst werd een aanvraagkaart gemaakt die ze konden achterlaten bij specialisten.