De zorgprofessional bereiken
met medische content?
Benut onze ervaring, bereik en aanpak.
Creatie van medische content
U wilt de zorgprofessional bereiken met krachtige en objectieve content van hoge kwaliteit? Benut dan het bereik en de professionaliteit van Springer Healthcare, dankzij meer dan 40 jaar ervaring met:
- het schrijven van professionele medische publicaties
- de redactie van professionele medische publicaties
- de redactionele ondersteuning van auteurs
Voor al uw online en offline kanalen
Het ervaren team van Springer Healthcare coördineert het publicatieproces en voert de projecten binnen budget en volgens planning uit. Of het nu gaat om een congresverslag, nieuwsbrief, boek of complete website.
Boeken op maat
We verzorgen ook boeken op maat. Bekijk hier onze Special editions
Uw bereik verder vergroten?
Combineer medische content met 1 van onze 4 overige diensten:
Onze projecten

Video-opname met green screen
De case
Door gebruik te maken van een green screen kunnen in de video naast de spreker makkelijk tekst en figuren in beeld worden gebracht. Het verhaal van de spreker wordt zo ondersteund en de boodschap voor de doelgroep nog duidelijker gebracht. Het kan gaan om een video met een specifiek onderwerp, maar bijvoorbeeld ook om een congres highlights video. Veelal zijn de video’s gericht op de Nederlandse praktijk en hebben een lengte van ongeveer vijf- tot maximaal 10 minuten. En met een green screen is het mogelijk om op elke locatie een video-opname te maken.
Onze aanpak
In samenspraak met spreker, medical writer en klant wordt een script uitgewerkt. Dat is bij voorkeur een slide set die tijdens de opname ter ondersteuning van de spreker kan worden afgespeeld en waarvan tekst en figuren in de video worden getoond. De video-opname en montage daarvan worden uitgevoerd door een partner van ons. Door plaatsing van de video op ons platform MedNet is de video voor de betreffende doelgroep makkelijk te bekijken. En traffic naar de video kan worden gegeneerd door het versturen van een dedicated e-mail uit naam van MedNet.
Het resultaat
Veel artsen vinden het leuk om zo mee te werken aan een video-opname. En het geeft ons de mogelijkheid om de video te koppelen aan ons platform MedNet.

Spreekuur
De case
In Spreekuur worden praktische vragen door een panel van deskundigen behandeld. Per uitgave komt er een aantal en antwoorden aan bod. Op deze manier wordt informatie verstrekt die aansluit op de praktijk.
Onze aanpak
In de uitgave van Spreekuur worden praktische vragen op het gebied van een specifiek specialisme door een panel van deskundigen behandeld. Elke editie is geschreven door een gerenommeerde arts uit de praktijk. Per uitgave komt er een beperkt aantal vragen en antwoorden aan bod. Op deze wijze wordt informatie verstrekt die aansluit op de praktijk. Er zijn o.a. uitgaves van Spreekuur Huisartsgeneeskunde, Spreekuur Farmacie, Spreekuur Interne Geneeskunde, Spreekuur Longziekten, Spreekuur Oncologie, Spreekuur Praktijkondersteuning, Spreekuur Reumatologie en Spreekuur Urologie. Daarnaast kan Spreekuur op maat gemaakt worden naar de gewenste doelgroep.
Het resultaat
Het resultaat is een op maat gemaakte uitgave over een specifiek onderwerp of voor een specifieke doelgroep. Zo heeft u exclusief bereik naar de gewenste doelgroep.

Van initiële opdracht voor een patiëntenboek naar full package marketing voor patiënten met AML
De case
Account Manager kwam met het verzoek dat Astellas graag een patiëntenboekje wilde ontwikkelen voor patiënten met AML. Op basis hiervan hebben wij een gesprek met de klant geïnitieerd om te inventariseren wat de achtergrond van de vraag is.
Onze aanpak
Na dit gesprek begint voor ons het schakelen. We formuleren eerst het totale project en beslissen daarna welk projectteam hierbij het beste aansluit. Welke specialisten gaan we betrekken bij het maken van een patiëntenboek en welke stakeholders hebben we nodig? Vervolgens bepalen we samen met de klant binnen welk tijdspad het boek moet worden geproduceerd, welke (schrijf)stijl het beste past bij de doelstelling en wat de inhoud gaat worden.
Het resultaat
Naarmate het project inhoudelijk vorderde waren Astellas en de meewerkende specialisten zo tevreden dat we de scope van communicatie producten mochten uitbreiden. Er kwam een responsemailing bij, een online publicatie (met voucher voor activatie), er werd een podcast opgenomen en een advertorial plaatsing in MedNet Oncologie. Bovendien werd social media ingezet en voor de buitendienst werd een aanvraagkaart gemaakt die ze konden achterlaten bij specialisten.