De zorgprofessional bereiken
met communicatieoplossingen?
Benut onze ervaring, bereik en aanpak.
Communicatieoplossingen
U wilt de zorgprofessional bereiken met doel- en doelgroepgerichte communicatieoplossingen? Benut dan het bereik en de effectiviteit van Springer Healthcare, dankzij meer dan 40 jaar ervaring met:
- Het afstemmen van communicatie-uitingen op de behoeften van uw doelgroep
- Het opstellen van een communicatieplan: dé basis voor uw communicatiemiddelen
- Het omzetten van de plannen in concrete producten en diensten
Voor al uw communicatiewensen
Het ervaren team van Springer Healthcare biedt expertise, creativiteit, kwaliteit en snelheid. Dé mix voor het door u gewenste bereik binnen ons grote netwerk. Samen met u stellen wij een op maat gemaakt strategisch communicatieplan op dat de beste resultaten oplevert. Alle activiteiten plannen we op zo’n manier dat u de gewenste successen realiseert, waarmee ook ons doel is bereikt.
Uw bereik verder vergroten?
Combineer communicatieoplossingen met 1 van onze 4 overige diensten:
Onze projecten
Van strategie naar concreet educatie-, media- en contentmarketingplan voor een farmaceutisch bedrijf
De case
Geregeld kunnen wij farmaceutische bedrijven helpen bij het opzetten, uitrollen en begeleiden van hun marketingjaarplannen. Uiteraard kunnen wij daarbinnen zelf projecten uitrollen, maar er is ook ruimte voor andere partijen met wie onze klanten en/of wij samenwerken. Samen met een groot farmaceutisch bedrijf hebben we een geïntegreerd jaarplan uitgewerkt dat aansluit bij hun strategie en dat contentmarketing, media en educatie bevat.
Onze aanpak
We hebben daarbij het volgende stappenplan gevolgd.
- Samen met de product of marketing manager of brand lead bespreken we, uiteraard vertrouwelijk, in één gesprek de (twee)jaarsmarketingstrategie. We kijken naar de communicatie- en educatiedoelstellingen, de markt: de doelgroepen, de concurrentie, de media. We bespreken ook best practices, zowel van onze klant als onze eigen.
- Daarna maken wij een eerste opzet voor een communicatie- en educatiejaarplan dat aansluit bij de doelstellingen.
- Dit wordt bij de klant intern verder besproken, en na een aantal weken vindt een vervolggesprek plaats.
- Van daaruit bepalen we welke onderdelen waar en door wie zouden kunnen worden opgezet en hoe die met elkaar een concrete contentmarketingflow door het hele jaar heen vormen.
- Projecten die Springer daarbinnen organiseert worden daarna concreet in een voorstel uitgewerkt.
Het resultaat
We hebben samen met onze klant volgens dit jaarplan een aantal educatieve activiteiten opgezet, die op verschillende manieren zijn ingezet en gebruikt door de buitendienst. En andersom konden we een aantal micro-learnings maken, die tezamen een geaccrediteerde nascholing werden. Geheel ondersteund door een mediacampagne en contentmarketing voor zowel de educatie als de branding van het product in kwestie. Het leverde een tevreden klant op die er én zichtbaarheid én veel nieuwe contacten mee had bereikt.
Spreekuur
De case
In Spreekuur worden praktische vragen door een panel van deskundigen behandeld. Per uitgave komt er een aantal en antwoorden aan bod. Op deze manier wordt informatie verstrekt die aansluit op de praktijk.
Onze aanpak
In de uitgave van Spreekuur worden praktische vragen op het gebied van een specifiek specialisme door een panel van deskundigen behandeld. Elke editie is geschreven door een gerenommeerde arts uit de praktijk. Per uitgave komt er een beperkt aantal vragen en antwoorden aan bod. Op deze wijze wordt informatie verstrekt die aansluit op de praktijk. Er zijn o.a. uitgaves van Spreekuur Huisartsgeneeskunde, Spreekuur Farmacie, Spreekuur Interne Geneeskunde, Spreekuur Longziekten, Spreekuur Oncologie, Spreekuur Praktijkondersteuning, Spreekuur Reumatologie en Spreekuur Urologie. Daarnaast kan Spreekuur op maat gemaakt worden naar de gewenste doelgroep.
Het resultaat
Het resultaat is een op maat gemaakte uitgave over een specifiek onderwerp of voor een specifieke doelgroep. Zo heeft u exclusief bereik naar de gewenste doelgroep.
'Zorg op afstand'
De case
Er zijn verschillende ontwikkelingen op het gebied van digitale zorg, waarbij er in toenemende mate focus ligt op zorg op afstand. Digitale zorg innovaties veranderen (deels) de rol van de patiënt in het zorgproces, maar ook die van de zorgverlener. Dat heeft veel voordelen maar ook nadelen. Om dit in kaart te brengen hebben wij contact gezocht met Prof. dr.ir. Daan Dohmen en prof. dr. Cornelis Boersma om te sparren over een mogelijke vraag en antwoord boek.
Onze aanpak
Na verschillende interviews hebben we gezamenlijk met een Medical Writer een brede inhoudsopgaven opgesteld waarin vele thema’s behandeld werden. Van ‘Achtergrond’, ‘Verdieping’, ‘Toekomsttrends’ tot ‘Zelf aan de slag met digitale Zorg’. De vragen en antwoorden diende een inhoudelijk overzicht te geven van huidige ontwikkelingen, zodat zorgverleners die net met de digitale zorgwereld instappen of nog aarzelend voor de drempel staan, weten wat er speelt.
Het resultaat
Een prachtig algemeen boek waarin wij de feiten over digitale zorg delen en we fabels ontmaskeren.